Business management policies PowerPoint, strategic management
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 659 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 6997 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 99 |
در تجزیه و تحلیل موردی سیاست بازرگانی وضع داخلی و خارجی سازمان شرح داده میشود و دربارة مأموریت ، استراتژیها ، هدفهای بلند مدت و سیاستها مسأله هایی مطرح میگردد.
10.هنگامی که به عنوان یک گروه یک تجزیه و تحلیل موردی تهیه میکنید ، به صورت چند تیم جداگانه درآیید تا هر تیم به مسائل داخلی و خارجی شرکت مورد نظر بپردازد. هر تیم باید گزارش کار خود را به عنوان یک مقاله جداگانه بنویسد و سپس نسخهای از آن را به سایر اعضای گروه بدهد.
11.در پایان هر نشست گروهی ، تکلیف هر یک از گروهها برای نوبت و نشست بعدی تعیین شود.
12.با نشاط و شاداب باشید.
13.روی نقاط قوت هر یک از اعضای گروه حساب کنید ؛ به افراد ، با توجه به نقاط قوتشان کارهایی را واگذار نمایید.
14.برای خود و اعضای تیم هدفهایی را تعیین نمایید ؛ بودجه تأمین این هدفها را مشخص کنید.
15.با کتابخانه دوستی صمیمی شوید.
16.روح همکاری و نگرش مثبت را تقویت کنید و اعضای گروه را تشویق به مشارکت وتعامل نمایید. در مورد قضاوت درباره اعضای گروه عجله نکنید.
17.در سراسر فرایند تجزیه و تحلیل موردی خلاق و نوآور باشید.
18.برای کارکردن آماده باشید. گاهی ایجاب میکند که بیش از سهم خود کار کنید. آن را با آغوشی باز بپذیرید و هر آنچه از دستتان برمیآید انجام دهید تا موجب حرکت هر چه یشتر تیم شود.
19.در موردی که در دست دارید به گونهای بیندیشید که گویا در دنیای واقعی در حال رخ دادن است ؛ مبادا تجزیه و تحلیل موردی را به یک فرایند مکانیکی تبدیل نمایید (آن را تا آن اندازه کوچک کنید).
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 57 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 238 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
دانلود پاورپوینت با موضوع نظریه رشد شناختی پیاژه، در قالب ppt و در 24 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
مراحل رشد پیاژه
شش خرده مرحله مرحله ی حسی –حرکتی
ویژگی های مرحله پیش عملیاتی
مرحله عملیات عینی 7 تا 11سالگی
آخرین مرحله رشد شناختی
تعامل موجود زنده با محیط
فرایند سازگاری
جذب
انطباق
فهرست منابع
قسمتی از متن:
پیاژه در اثر نتایج برگرفته از پژوهش های خود ، مرحله ی حسی – حرکتی را به شش خرده مرحله تقسیم کرده است که عبارتند از :
اول: تولد تا 2 ماهگی (دوره غلبه ی بازتاب های شرطی مانند مکیدن )
دوم: 2تا 4 ماهگی (دوره جذب تجارب جدید وانطباق و طراحی ساختارهای جدید شناختی مانند شیشه به جای پستا نک وگرفتن اسباب بازی.
سوم:4 تا 8 ماهگی (دوره درک علت و معلول های ساده و هماهنگی حواس بینایی و لامسه. مثال : آخر باری که نوزاد با دست خود به شیشه زد،به او شیر داده شد و بدین ترتیب او حالا طرحی را برای دست زدن به شیشه ی شیر آغاز می کند.
چهارم: 8 تا12 ماهگی (دوره درک بسیار ساده از مفهوم زمان و دوره ی درک بقای شی ء مثال : نوزادی که گریه می کند تا کسی او را بلند کند وقتی صدای پای پدرش را در راهروی منتهی به اتاقش می شنود ساکت می شود. او می داند که بیش از چند ثانیه ی دیگر تا آرامش او فاصله نمانده است .
پنجم: 12 تا 18 ماهگی ( دوره ی آغاز تجربه کردن جهان خارج و دستیابی به اولین تجارب حل مسئله و افزایش تقلید از سایرین. مثال: کودکان وسایل را پرت می کنند،گاز می گیرند ، لجاجت می ورزند ،اشیاء می شکنند، صرفاً برای اینکه ببینند چه اتفاق می افتد.
ششم: 18 تا 24 ماهگی (دوره ی آغاز فکرکردن، ایجاد تصور اشیاء در ذهن خود و دستیابی به راه های جدید برای حل مسأله.
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " نظریه رشد شناختی پیاژه " می باشد که در حجم 24 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان به عنوان ارائه کلاسی (سمینار و کنفرانس کلاسی) مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت گردیده است و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.
دسته بندی | پاورپوینت |
بازدید ها | 9 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1306 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 62 |
قالب های پاورپوینت جهت استفاده در جلسات دفاع رساله، پایان نامه،پروپوزال ، سمینار و...
62 اسلاید و قابل ویرایش.
دسته بندی | معارف اسلامی |
بازدید ها | 404 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1006 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 131 |
فصل اول: آشنایی با مفهوم اخلاق از منظر اسلام
قاعده طلایی اخلاق در جامعه بشری
امام علی (ع): آنچه را که برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند و آنچه را که برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند و آنگونه که دوست نداری به تو کسی ستم کند به کسی ستم نکن و همانگونه که دوست داری به تو نیکی شود نیکوکار باش. ( نهج البلاغه نامه 31).
معنی و مفهوم اخلاق
واژه اخلاق گاهی به معنای خلُق و خو، رفتار عادت شده به کار می رود. معنای دیگر این واژه، دانشی است که از حسن و قبح و خوبی و بدی رفتار بحث می کند. اخلاق و تعهد سازمانی یک رویکرد جدید در برخورد با مسائل پیچیده فردی و اجتماعی به ویژه در سازمانها است. همچنین اخلاق را علم معاشرت با خلق می دانند.اخلاق به عنوان مجموعه اصول و استانداردهای نگرشی، رفتاری، گفتاری و ارتباطی گفته می شود که جهت دهنده تفکر، رفتار و عمل افراد در سازمان است. توجه به مسائل اخلاقی در زندگی روزمره از قرنها پیش در کشور ما مطرح بوده است (کتابها و مقالات خواجه نصیرالدین طوسی و ...).
فضیلت و رذیلت اخلاقی
اخلاق حالتی نفسانی است که بدون نیاز به تفکر، آدمی را به سمت انجام کار و رفتاری سوق می دهد، اگر این حالت نفسانی به گونه ای باشد که کارهای خوب و پسندیده از انسان صادر شود آنرا فضیلت اخلاقی می نامند و اگر افعال بد و ناپسند از انسان صادر شود به آن رذیلت اخلاقی گویند.
اخلاق در اسلام
اخلاق اسلامی به مجموعه ای از قواعد و ارزش های انسانی گفته می شود که از آموزه های دینی و الهی نشأت می گیرد. یک فرد مسلمان براساس اصول و ارزش های اخلاق اسلامی رفتار و اعمال فردی و اجتماعی خود را تنظیم، کنترل و هدایت میکند و رفتار و اعمال دیگران را مورد ارزیابی قرار می دهد.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 514 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 23 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
ممکن است یک صفت در یک حالت معینی متوقف شود بدون آنکه از بین برود یعنی اگر تحصیل ادامه پیدا نکرد معلومات محدودی برای شخص می ماند. ولی اعضاء بدن در صورت بی غذا ماندن از بین می روند. لذا مهارت در مدیریت یکی از صفات روحی است و تا حدودی ذاتی است. صفت مدیریت از همان مراحل ابتدایی تا مراحل رشد مکانی آن اکتسابی است، اکتساب این صفت احتیاج به جدیت و کوشش فراوان و یادگیری و ممارست بسیار دارد تا در مراحل ابتدایی رشد آن متوقف نشود. مثلاً حفظ مطالب در ابتدا کاری دشوار است، اما اگر انسان همیشه در خواندن و تکرار مطالب مصر باشد حفظ شده و برای او ملکه خواهد شد بطوری که هر وقت بخواهد می تواند آن محفوظات را بدون زحمت و بصورت طبیعی از حفظ بخواند و حتی بجایی می رسد که همزمان با انجام کاری دیگر هم می تواند محفوظات را قرائت کند. ممارست و تمرین نکات مدیریت نیز چنین نتیجه ای دارد.
عادت به صبر در ناملایمات:
کسی که اداره اموری را بعهده دارد قهراً برای او ناملایماتی چه از ناحیه رؤسا و مافوق و چه از ناحیه دوستان و همکاران و چه از ناحیه مرئوسین و زیردستان و یا از ناحیه کارهای مربوطه پیش خواهد آمد. بنابراین بدون صبر و بردباری انسان نمی تواند به خوبی از عهده اداره امور مربوطه برآید.
اکثراوقات رؤسا و افراد مافوق مدیر از او توقعاتی دارند که تأمین آنها برای او مقدور نیست، اگر صبور باشد و اظهار عجز و خستگی از توقعات آنان ننماید، بتدریج خواسته های رؤسا تعدیل می شود و این صبر و بردباری محبوبیت خاصی برای مدیر می آفریند.
به همین ترتیب همکاران و هم قطاران اکثراً درباره انسان حسادت می ورزند و بیشتر به بزرگنمائی اشتباهات مدیر می پردازند بازهم چاره کار صبوری است و موجب می شود تخریب ها با مرور زمان متوقف و سربلندی را ارمغان آورد. مرئوسین و زیردستان مدیر نیز همیشه از اوامر و نواهی او اطاعت نمی کنند و موجب ناقص ماندن یا تعطیلی برخی از امور می شوند.
اینجا نیز چاره کار صبر و تحمل است و با پشتکار و سماجت برای انجام کار مورد نظر بایستی تلاش نمود تا نتیجه و هدف پیش بینی شده تحقق یابد.